MY MENU

공지사항

제목

Shakespeare Review 58권 3호 논문 모집

내용
Shakespeare Review 58권 3호에 게재할 논문을 모집합니다.

한국 셰익스피어학회 편집위원회에서 알려드립니다. 2022년 10월 31일 발간 예정인 Shakespeare Review 58권 3호에 발표하실 선생님의 옥고를 기다리고 있습니다.

2022년 9월 26일(월)까지 한국 셰익스피어학회의 JAMS 시스템을 통해 투고해 주시면 됩니다. JAMS는 셰익스피어 학회의 홈페이지(새로운 홈페이지: https://sakorea.dubuplus.com/, 또는 옛 홈페이지: http://www.sakorea.or.kr/ver3/)를 통해 접속하실 수 있습니다. JAMS에 투고를 하실 때, 본인이 누구인지 짐작할 수 있는 정보를 모두 제외하셔야 합니다.

셰익스피어 학회는 MLA Style Manual 9판을 편집 기준으로 삼고 있습니다. 원고 투고시에 MLA Style Manual을 반드시 확인하시기 바랍니다. 원고투고를 희망하시는 분들을 위해 MLA Style Manual 최신 판에서 가장 두드러지게 바뀐 부분을 정리해서 보내니, 참고하시기 바랍니다.

2023년 2월에 발간되는 59권 1호부터는 MLA Style Manual 9판의 규정을 준수하지 않은 투고원고의 경우, 투고 단계에서 반려될 수 있다는 점을 양지해주시기 당부드립니다. 겨울방학 중에 MLA Style Manual 9판을 소개하는 기회를 마련하여 관련내용을 다시 한번 안내하겠습니다.

편집과 관련한 모든 문의사항은 편집위의 새로운 이메일 (ShakespeareReviewEditor@gmail.com)으로 보내주시기 바랍니다. 이번 호의 책임편집자는 황수경 선생님(이화여대)이고, 편집간사는 김보식 선생님(한국외대)입니다.

Performance Review와 Book Review를 투고하실 분들도 마찬가지로 편집위원회 이메일 계정으로 (ShakespeareReviewEditor@gmail.com) 원고를 보내주시면 됩니다. Performance Review는 이보라 선생님(제주대)께서, 그리고 Book Review는 고현동 선생님(창원대)께서 담당하고 계십니다.

원고투고를 원하시는 분은 현재 연회비를 납부하는 셰익스피어학회 회원이어야 하며, 논문 심사가 진행되기 위해서는 논문심사비(6만원)를 재무이사에게 납부해야 합니다.

논문심사비 납부계좌: KB뱅크 (국민은행) 016701-04-175359 재무이사: 방승희(국민대), 연락처 010-3267-5820 (shp1102@hanmail.net)

그럼 회원 선생님의 옥고를 기다리겠습니다.

2022년 9월 3일

Shakespeare Review 편집위원회 Shakespeare Review Manuscript Guidelines

MLA Style Manual 9 th Edition의 주요 변경 내용을 간략히 정리했습니다.

All cited texts should be alphabetically listed in a separate “Works Cited” page. See the following guidelines for details.

1. Book

Basic Format:

Last Name, First Name. Title. Publisher, Published Year.

Please note that you are not asked to include the place of publication anymore.

a. Citing a work by an author:

Jackson, Shirley. The Haunting of Hill House. Penguin, 2018.

b. Citing a work by two authors:

Kordecki, Lesley, and Karla Koskinen. Re-visioning Lear’s Daughters: Testing Feminist Criticism and Theory. Palgrave Macmillan, 2016.

Note that out of the two authors only the first author is listed in reversed order according to the basic format. The second author’s name is not reversed unlike the first author.

If the names are those of editors, the title ‘editors’ should be included after a comma following the name.

Ogden, James, and Arthur H. Scouten, editors. Lear from Study to Stage: Essays in Criticism.

Associated UP, 1997.

c. Citing a work by multiple authors (three or more):

Cavaye, Ronald, et al. A Guide to the Japanese Stage: From Traditional to Cutting Edge.

Kodansha International, 2005.

Note that only the first author is listed with their name reversed. The remaining authors are replaced with ‘et al’.

d. Citing a book of collected essays put together by an editor:

Halio, Jay L., editor. Critical Essays on Shakespeare’s King Lear. G. K. Hall & Co., 1996.

e. Citing multiple books of an identical author: Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. Cambridge UP, 2013.

---. Hamlet, Prince of Denmark. Cambridge UP, 2013.

f. Citing a separate chapter from a book:

Thompson, Ann. “Part Two: Appraisal – the Greatness of King Lear.” King Lear: An Introduction to the Variety of Criticism, Macmillan, 1993, pp. 59-80.

Note that the chapter is referred in double quotation marks and listed before the title of the book. The citation also ends with ‘pp.’ which refers to the page range.

g. Citing an E-book:

Hamilton, Jennifer Mae. This Contentious Storm: An Ecocritical and Performance History of King Lear. E-book ed., Bloomsbury Academic, 2017.

Note that the addition of “E-book ed.” after the title of the book.

2. Journal Article Basic Format:

Last Name, First Name. “Title of Article.” Title of Journal, vol., no., Published Year, page range.

a. Citing an article:

Keener, Joe. “Evolving Hamlet: Brains, Behavior, and the Bard.” Interdisciplinary Literary Studies, vol. 14, no. 2, 2012, pp. 150-163.

b. Citing an article with a season:

Craig, Hugh. “Shakespeare’s Vocabulary: Myth and Reality.” Shakespeare Quarterly, vol. 62, no. 1, spring 2011, pp. 53-74.

c. Citing an article downloaded as a PDF file:

Worster, David. “Performance Options and Pedagogy: ‘Macbeth’.” Shakespeare Quarterly, vol.

53, no. 3, autumn 2002, pp. 362-378. JSTOR, https://www.jstor.org/stable/3844345. PDF download.

Note that after page range, there is the addition of the following: Contributor of the database (italicized), accessible link. PDF download.

3. Performances / Media a. Play: Shakespeare, William. Richard III. Directed by Barry Kyle, Shakespeare’s Globe Theatre, 11

June. 2003, The Globe Theatre, London.

Note how the original author’s name is placed first, later followed by the italicized title and the director’s name unreversed.

b. Film:

The Merchant of Venice. Directed by Michael Radford, UK Film Council, 2004.

c. Youtube:

“Shakespeare: Troilus and Cressida (Royal Shakespeare Company).” Youtube, uploaded by

Opus Arte, 18 April. 2019, https://www.youtube.com/watch?v=g0TLwlJJG7k.

d. Netflix:

The King: Henry V. Netflix, directed by David Michôd, 2019,


e. Netflix (an episode):

“Wolferton Splash.” The Crown, season 1, episode 1, Left Bank Pictures, 2016. Netflix,

www.netflix.com.

게시물수정

게시물 수정을 위해 비밀번호를 입력해주세요.

댓글삭제게시물삭제

게시물 삭제를 위해 비밀번호를 입력해주세요.